Besökare Online Just Nu!

fredag 8 december 2023

Tiden...

 Tiden den drar iväg...

Mars sist jag skrev, nu december...mitten av december nästan. 😱

Har hänt lite sedan sist, blev ingen vandring i polen denna höst men tog en tur i funäs, lite kortare då min vandringskompis inte är van att vandra, och min vanlige vandringsvän inte hade möjlighet att gå något i sommar då hon skaffat nytt jobb. Till sommaren kanske jag går några turer själv. Storviggelen hägrar där ännu. 

På jobbfronten så har ett nytt steg tagits, jag är nu biträdande vårdenhetschef på min avdelning det känns kul, jag klev på i mitten av oktober. :) Första månaderna har gått till att släcka bränder med stor sjukfrånvaro i personalgruppen och en otrolig platsbrist och vårdtyngd, men vi har roddat det iland. 
Nu har det äntligen landat lite och man har kunnat börja jobba "på riktigt".
Mycket som behöver uppdateras men det är kul! 

I övrigt inte mkt, börjat med VW och gått ner ca 5 kilo nu, bara träningen som ska igång igen nu. 
Lättare att ha rutiner när man bara jobbar dagtid. 

Dags att påbörja julbestyren nu, eller ja det är ju påbörjat men julbak och lite sånt står väl på agendan, vi firar jul på annandagen i år då orapim jobbar julen, så blir jag, jocke och mamma över julafton, blir ganaska skönt. 

Nä nu ska jag ta och se om säsong 1 av bridgerton. Sen blir det sova, ska klä granen i morgon tror jag, blir nog i uterummet igen i år, har ingen plats att sätta den inne, kanske får plats med den lilla granen innne. :-) 

Jaja får se om jag skriver nått innan jul/nyår, annars ses vi nästa år :-) 

I fall att: God jul och gott nytt år!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar